Online marketing restaurace

08.11.2021

Už pár let se věnuji mimo jiné hodně marketingu restaurací a segmentu Horeca obecně. Nebyl to žádný plán - prostě to tak nějak vyplynulo. Snad Bacchus to tak chtěl kvůli mé lásce k dobré kuchyni, dobrému vínu a dobře ošetřenému pivu.

Za ty roky mi prošlo rukama spousta internetových prezentací restaurací, trochu jsem si "zablbnul" se Zdeňkem Pohlreichem v Superšéfovi (ale o tom jindy), projel republiku s roadshow Asociace hotelů a restaurací a každoročně se snažím dát restauratérům a hoteliérům užitečné tipy na Kongresu For Gastro a Hotel. 


A právě o těch užitečných tipech bych chtěl v tomhle seriálku psát.

Proč? Protože si myslím, že to ve většině případů dělají restaurace buď zbytečně složitě, zbytečně draho nebo zbytečně blbě. Existují důležité, méně důležité a nedůležité věci, které hrají větší či menší roli v úspěchu restaurace v online prostředí. Jenže - které jsou které? Tak právě na to se společně podíváme. 

Které považuji ze zkušenosti za ty nejdůležitější já?

  1. Informace - co, jak a kde o sobě restaurace publikuje (tedy veškerý obsah, který pluje internetem)
  2. Moje firma na Googlu - nejdůležitější místo pro každou lokální firmu na internetu
  3. Recenze a hodnocení - úžasný nástroj pro to, říct lidem nenásilně to, co potřebujete


V příštím článcích se tedy budu věnovat tomu, co, kde a jak o sobě restaurace říkají, jaký mají informace dopad na hosty a jak je jednoduše a hlavně zdarma využít pro vyšší tržby.